Husmanskonst

Jag kommer under en begränsad tid laga alla recept ur Leif Mannerströms bok Husmanskonst. Rätterna kommer att presenteras med bild i bloggen tillsammans med bedömning av bland annat smak och svårighetsgrad.

Boken har anlänt!

Kategori:

image description

Där fick jag för att jag var skeptisk! :)

Har läst förorden och skummat igenom boken lite snabbt. Det ser mycket lovande ut!

Boken innehåller nästan 200 recept, stora som små, tillbehör som kompletta måltider. Självklart faller inte alla recept mig i smaken vid en första anblick, men jag ska göra mitt yttersta för att tänja på mina gränser och vidga mina vyer!

Det jag funderar på nu är hur många dagar det ska ta för att genomföra detta. Ca 200 recept, låt säga att jag får tillfälle att laga 2 recept i veckan, det blir 100 veckor - herregud, det är nästan två år!

Jag tänkte mig mer att vara klar till årsskiftet. Vad blir det? 200 recept delat på 46 veckor, det blir nästan 5 recept i veckan. Nej, det funkar inte!

Jag tror att jag ska ta det lugnt och göra det i min egen takt, annars är det lätt att det blir övermäktigt och att det läggs åt sidan.

Jag ska fundera vidare över en god natts sömn. Första receptet är kalops, mums! Det ska jag göra på söndag :)

Kommentarer

  • A säger:

    Lycka till :)

    2012-02-23 | 22:45:05

Kommentera inlägget här: